Logo: Kompentencesekretariatet
Søg
Luk menu

Efter du har søgt Den Statslige Kompetencefond

Hvad sker der med din ansøgning, når din leder har godkendt og sendt den til Den Statslige Kompetencefond? Det kan du læse om på denne side.

Hænder på tastatur

Efter ansøgningen er sendt til fonden

Når ansøgningen er sendt til fonden sker der følgende:

1

Ansøgningen modtages

Ansøgninger sendt til HK Stat- og OAO Øvrige-puljerne bliver sagsbehandlet i den rækkefølge, de ankommer. Sådan er det ikke i Akademiker-, LC- eller CO10-puljerne. Efter åbningsperioden lægger systemet alle ansøgninger sendt til disse 3 puljer til sagsbehandling i en tilfældig rækkefølge.
2

Ansøger får svar inden for 2 måneder

Du kan forvente et svar på din ansøgning inden for 2 måneder fra puljen lukker.
3

Støtten udbetales, når aktiviteten er gennemført

Arbejdspladsen skal lægge ud for alle udgifter, indtil samtlige aktiviteter, som der er bevilget støtte til, er gennemført.
4

Leder indrapporterer udgifter i fondssystemet

Når kompetenceudviklingsaktiviteten er gennemført, skal lederen indrapportere de faktiske udgifter i fondssystemet på tro-og-love. Der kan ikke indrapporteres, før alle aktiviteter er gennemført.

Følg din ansøgning i ansøgningssystemet:

Den Statslige Kompetencefond

Tilsagn, udlæg og udbetaling

Den Statslige Kompetencefond. Tilsagn, udlæg og udbetaling: Trin 1: Ansøger og arbejdsplads modtager tilsagn. Trin 2: Ansøger gennemfører aktiviteten. Arbejdspladsen betaler udgifterne. Trin 3: Aktiviteten er gennemført. Hvis aktiviteten ikke gennemføres, udbetales støtte ikke. Trin 4: Leder indrapporterer udgifterne i fondssystemet i rette tid. Vær opmærksom på frist for indrapportering. Inden trin fem, er der evt. stikprøve revision. Trin 5: Fonden udbetaler støtte til arbejdspladsen.

For detaljer, se generelle regler.

Lykkedes det ikke at få støtte?

Du er velkommen til at ansøge fonden igen. I OK24 bliver der tilført midler til Den Statslige Kompetencefond 6 gange.

Obs
Skjul nyheder