Logo: Kompentencesekretariatet
Søg
Luk menu

Budget- og regnskabskoordinator til Kompetencesekretariatet

Brænder du for at arbejde med økonomi, finanslovsbidrag og regnskab? Er du god til at jonglere mange forskellige opgaver? Så er jobbet som budget- og regnskabskoordinator i Kompetencesekretariatet måske noget for dig?

Som budget- og regnskabskoordinator får du ansvaret for Kompetencesekretariatets økonomiområde og du vil selv være en central aktør i forhold til udarbejdelsen af budgetter, udgiftsopfølgning og finanslovsbidrag mm. Vi er et mindre sekretariat, hvor hver dag er forskellig. Fælles for vores opgaver er, at vi arbejder tæt sammen for at nå vores mål, og vi vil gerne invitere dig med på holdet.

Ansøgningsfrist 7. august

Send din ansøgning samt CV og relevant dokumentation via dette link senest den 7. august 2024.

Vi forventer at gennemfører samtaler i uge 33 og primo uge 34. Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. oktober 2024.

Kompetencesekretariatet er de statslige overenskomstparters fælles sekretariat for kompetenceudvikling. Sammen arbejder vi for at rådgive statslige arbejdspladser om kompetenceudvikling og for at medfinansiere statslige medarbejderes kompetenceudvikling. Alle vores tilbud er finansieret af den statslige overenskomst.

Som budget- og regnskabskoordinator skal du levere tværgående økonomi- og virksomhedsstyring. Du skal sikre god og sikker drift og løbende udvikle økonomifunktionen i dialog med vores samarbejdspartnere og sekretariatschefen.

Dine opgaver vil primært ligge inden for disse hovedområder:

  • Budgetlægning herunder lønbudget og finanslovsbidrag
  • Udgifts- og regnskabsopfølgning
  • Økonomistyring og regnskab i forhold til Kompetencesekretariatets drift og fonde, herunder bidrag til ledelsesinformation til udvalg mv.
  • Kvalitetssikring af den løbende bogføring på Kompetencesekretariatets drift og fonde
  • Udarbejde årsrapport
  • Vedligehold af instrukser fx regnskabsinstruks
  • Revision og controlling.

Fælles for opgaverne er, at du skal kunne arbejde selvstændigt og samtidig kunne skabe resultater i tæt samspil med teamet, sekretariatschefen, øvrige kolleger og samarbejdspartnere.

Om dig

Vi forventer, at du som koordinator selvstændigt kan varetage økonomi- og regnskabsopgaver og varetage en tæt dialog med Finansministeriet/Økonomistyrelsen og Statens Administration. Vi forventer, at du:

  • Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner, og kan begå dig på engelsk
  • Kan navigere i og bruge Statens HR
  • Er ekspert i brugen af Statens Budgetsystem
  • Har stor erfaring med udarbejdelse af finanslovbidrag og regnskabsopfølgning
  • Har god politisk tæft og en høj personlig integritet.

Vi tilbyder 

En spændende og alsidig hverdag med stor mulighed for selv at præge jobbet. Et godt arbejdsmiljø med dygtige kollegaer og et kollegialt fællesskab med en uformel tone og god stemning. Et job i en visionær og ambitiøs organisation, hvor der ikke er langt fra idé til handling, og hvor du får gode muligheder for faglig udvikling.

Du bliver ansat som konsulent og skal koordinere sekretariatets budget- og regnskabsopgaver. Du bliver indplaceret efter statens overenskomst med Akademikerne.

Om os

Kompetencesekretariatet rådgiver statens arbejdspladser om kompetenceudvikling og varetager administrationen af Den Statslige Kompetencefond, som åbnede i 2019.

I 2024 skal vi blandt andet implementere den nye overenskomst OK24 i tæt dialog med parterne på det statslige arbejdsmarked. Læs mere om os.

Yderligere oplysninger

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Anne-Kathrine Mandrup, administrativ sagsbehandler Bettina Jensen eller fuldmægtig Lasse Højmark Petersen.

Anne-Kathrine Mandrup

Sekretariatschef

Lasse Højmark Petersen

Fuldmægtig

Bettina Jensen

Administrativ sagsbehandler
Obs
Skjul nyheder