Kompetencetjekket er et online dialogværktøj, der på en enkel og effektiv måde giver jer en oversigt over arbejdspladsens nuværende kompetenceudviklingsindsats, og guider samarbejdsudvalget til en målrettet dialog, der vil styrke jeres arbejdsplads’ kompetenceudviklingsindsats.
Værktøjet afdækker de områder, SU/MIO er forpligtet til at håndtere i forhold til Den Statslige Kompetenceaftale. Værktøjet giver et godt afsæt for at få en fælles forståelse af den strategiske kompetenceudvikling og mulighed for at konkretisere de områder, der skal sættes fokus på:
• Om der er udarbejdet en kompetencestrategi
• Om der er processer for MUS og GRUS
• Om det sikres at alle medarbejdergrupper får kompetenceudvikling
• Den årlige evaluering af kompetenceudviklingsindsatsen.
Kompetencetjekket henvender sig til samarbejdsudvalg.
For at bruge Kompetencetjekket skal I have et login og en procesansvarlig. Den procesansvarlige kontakter Kompetencesekretariatet på kompetencetjekket@kompetenceudvikling.dk for at få et login.
Når I har gennemført Kompetencetjekket i samarbejdsudvalget og målrettet jeres indsatser, kan I med fordel styrke kompetenceudviklingsindsatsen i de enkelte afdelinger, grupper eller teams via Kompetencefokus.
Hvis du ønsker hjælp til at gennemføre Kompetencetjekket, kan Kompetencesekretariatets konsulenter også facilitere hele processen på en workshop hos jer.
Er du i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi tilbyder direkte rådgivning, som er skræddersyet til jeres arbejdsplads’ behov og udfordringer.
Husk, at Kompetencesekretariatets tilbud er finansieret i den statslige overenskomst. Det betyder, at vores hjælp og rådgivning allerede er betalt.